Projekt

P.S. Pokreni solidarnost

I ove školske godine sudjelovali smo u projektu P.S. Pokreni solidarnost.

To je projekt u kojem učenici razvijaju kritičko promišljanje vlastitog djelovanja u društvu; prepoznaju i opisuju uloge drugih ljudi u okruženju; uspoređuju vlastite životne uvjete sa životnim uvjetima drugih; uočavaju osnovne probleme te prepoznaju čimbenike koji prijete ostvarivanju pravednih odnosa u njihovom neposrednom okruženju, direktno i kulturno nasilje.

Osim o diskriminaciji, predrasudama i solidarnosti, ove smo školske godine učili o DRUŠTVENIM NEJEDNAKOSTIMA.

  • prema Laboratory on global inequalities, „u posljednja tri desetljeća, najbogatijih 1% Europljana svoje je prihode povećalo dvostruko brže od 50% onih manje bogatih“
  • društvene nejednakosti odnose se na „relacijske procese u društvu koji ograničavaju ili štete društvenom statusu, društvenoj klasi i društvenom krugu određene grupe“
  • društvene nejednakosti ne svode se isključivo na ekonomske nejednakosti, iako su povezane; nejednakosti su višedimenzionalni izazov, društvena nejednakost se može pojaviti u različitim područjima kao što su:

– pristup obrazovanju

– dostupnost zdravstvene zaštite

– stanovanje

– pristup društvenim dobrima ili uslugama

– također se može odnositi i na slobodu govora ili okupljanja kao i na glasanje

– odnosi se na nejednak pristup društveno korisnim resursima

Društvene nejednakosti nastaju ili kao rezultat diskriminirajućih zakona ili primjerice „razumijevanja društva o odgovarajućim rodnim ulogama ili kroz prevalenciju društvenih stereotipa”.

„Način na koji se ljudi ponašaju u društvu, prolaze li kroz neki oblik diskriminacije, utječe na mogućnosti i bogatstvo koje pojedinci mogu generirati za sebe. Nadalje, društvene nejednakosti u pogledu pristupa zdravstvu, zaposlenosti, prihodima i dobrobiti pogoršane su pandemijom. Ranjive skupine poput žena, mladih, starijih osoba, osoba s invaliditetom i migranata su posebno pogođene.

Planovi oporavka osmišljeni su za ublažavanje ekonomskih i društvenih učinaka zdravstvene krize. Iako se kriza uzrokovana Covidom-19 tiče svih, ona nije na sve utjecala na isti način.

Njen je utjecaj ovisio o nečijoj zemljopisnoj lokaciji, veličini doma, dobi i spolu, razini obrazovanja, primanjima, zanimanju.

Drugim riječima, utjecaj je Covida-19 na pojedince ovisio o njihovom materijalnom i društvenom položaju u društvu. Kriza uzrokovana pandemijom Covida-19 ukazala nam je da se osim prihoda i bogatstva još brojne poteškoće isprepliću na različitim razinama našeg postojanja: stanovanju, zaposlenju, radu, strukturi obitelji.“

U sklopu navedenog projekta, ostvareno je nekoliko radionica:

RADIONICA ČITANJA FOTOGRAFIJA

  1. PROMOTRI FOTOGRAFIJU
  2. promotri fotografiju 10-15 sekundi
  3. zapiši jednu stvar koju si na fotografiji zapazio
  4. zapiši dojam
  5. OPIŠI FOTOGRAFIJU
  6. vizualni elementi, svjetla, kontrasti, dubine, oblici, raspored unutar kadra, pretpostavi temu fotografije
  7. promotri fotografiju izbliza i utvrdi elemente koje nisi uočio, potraži sliku unutar slike
  8. PISANJE PORUKE I SLANJE RAZGLEDNICE
  9. adrese primatelja biraju se iz imenika, piše se poruka na koju se očekuje odgovor
  10. U OČEKIVANJU ODGOVORA
  11. ove godine nisu nam stigli odgovori iz naše lokalne zajednice, ali su nam pisali učenici iz Italije, Slovenije, Francuske, a mi smo im svima odgovorili i poslali poruke zajedništva, prijateljstva, suradnje i solidarnosti

RADIONICA PISANJA PORUKA: LJUBAV SVIMA

Učenici su u razdoblju od 1. – 12.2. skupljali, pisali, tražili i osmišljavali poruke solidarnosti, podrške, ljubavi, razumijevanja, humanosti, prijateljstva, dobrote i brige jednih za druge.

Poruke su u sklopu Valentinova dijelili svim učenicima, učiteljima i djelatnicima škole kako bi im vratili osmijeh na lice, razveselili ih te jednom malom gestom pokazali kako je svijet ljepši kad međusobno dijelimo male stvari koje nas čine sretnima!

Pojedini učenici poruke su nosili i svojim ukućanima, bakama i djedovima!

OSVRT NA VAŽNE DATUME: NE ZABORAVIMO!

U sklopu projekta zajedno smo obilježili Svjetski dan socijalne pravde, Međunarodni dan za eliminaciju rasne diskriminacije, Svjetski dan Roma, Svjetski dan kulturne raznolikosti za dijalog i razvoj.

IZRADA PLAKATA I UREĐENJE PANOA

Učenici su izradili plakate s osnovnim podatcima o projektu, priložili fotografije o kojima smo promišljali i pisali, a isto tako istaknuli smo i sve odgovore i poruke koje smo dobili iz europskih škola koje sudjeluju u navedenom projektu.

Sretni smo i ponosni što smo dio ovog međunarodnog projekta i što s našim europskim prijateljima gradimo bolji, pravedniji i solidarniji svijet!

Jer, ne čini čovjeka izgled ni bogatstvo, već ono ljudsko što nosi u sebi!

Solidarnost nas povezuje i u nama budi svijest o potrebi zajedničkoga djelovanja za dobro svih ljudi!

BUDI SOLIDARAN, MIJENJAJ SVIJET!

e-spomenice
copyright

© 2016.-2022.
Dopušteno je stavljati poveznice prema ovoj stranici ili koristiti isječak teksta koji služi kao poveznica prema njoj. Prenošenje sadržaja u cjelosti zabranjeno je bez pismenog dopuštenja autora teksta ili slike.

Prijavi se na:
e-dnevnik za učenike
Pratite nas na:
Google Photos albumi